Fraser Island dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Fraser Island dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Fraser Island dag 2

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 April 2012 | Australië, Sydney

Vandaag is de 2e en tevens laatste dag op Fraser Island. Wederom veel regen vandaag.. wel jammer hoor. We zijn de dag begonnen met een heerlijk ontbijt: Muesli, vers fruit, broodjes, eitjes, scrambled eggs, becon, etcccc… Voor elk wat wils! Nu ben ik niet zo gek op dat warme eten ’s ochtends, dus ik heb een lekker broodje met muesli gehad.

We vertrokken rond 9 uur met de bus, op weg naar Eli Creek; een soort stroompje dat ruim vier miljoen liter water per uur vervoerd. Jaja, dat zou je niet denken van zo’n klein stroompje! Even uit de bus gegaan, foto gemaakt en –hup- de bus weer in, want het regende op dat moment aardig hard. Ondertussen vertelde de gids allerlei leuke weetjes over Fraser Island, zoals dat er 254 vogelsoorten rondvliegen/lopen op het eiland.

Vanmorgen kregen we trouwens ook nog het nieuws dat er een Dingo los liep in het Resort. Ik heb hem niet gezien, maar er liepen allerlei rangers rond om het dier te zoeken, want Dingo’s kunnen best aggresief zijn en stelen vaak eten van mensen. Ze zijn in de herfst het agressiefst, omdat het dan paring-seizoen is. Er leven ongeveer 120 Dingo’s op heel Fraser Island, dat is op zich niet heel veel, als je na gaat hoe groot het eiland is.

De tweede stop van vandaag waren de ‘Champagne pools’. Gewoon een soort strandje, waar de golven in ‘kletsen’. Door dat kletsen krijg je het schuim van de zee en vandaag de naam! Even gekeken en de voetjes nat gemaakt. Het was op dat moment wel droog! Heeeeel fijn! :)
We hadden het redelijk snel gezien en gingen de klim terug naar beneden maken. Ja, het is veel klimmen en klauteren hier op Fraser Island!

De derde stop was ‘Indian Heads’. Een hele hoge rots en ook de enige rotsen op het eiland. Het was een pittige, glibberige en ook gevaarlijke klim over de rotsen. Ik denk dat we zeker ruim 60 meter naar boven zijn geklommen en het uitzicht was dan ook wel heel mooi. Jammer van de bewolking, maar ja :P De naam komt trouwens van Captain Coock, die langs Fraser Island voer in de 18e eeuw. Hij zag op de rotsen allemaal Aboriginals en die werden toen Indianen genoemd. De klim naar beneden was nog minder fijn; paar keer bijna uitgegleden, maar gelukkig is het goed gegaan. Kreeg onderweg nog hulp van een jongen en van Sandra, dus met hun hulp heb ik het gered, hahaha. Wel apart dat een tour dit doet, want er zijn verder geen veiligheidsmaatregelen en dergelijke. Leuke daarvan is dat het wel heel avontuurlijk is :)

Vierde stop van vandaag waren de Pinacles; gekleurde rotsen. Het schijnt dat er 74 verschillende kleuren verstopt zitten in de rotsen, maar ik zag er maar een stuk of vier, haha. Leuk om te zien, maar niet bijster bijzonder. Hier bleven we dan ook maar een kwartiertje rondhangen. We hebben hier in de buurt nog wel even onze lunch genuttigd: Twee bolletjes met rosbief en ham, sinaasappel, mueslireep en sinaasappelsap.. jam!

De vijfde stop was het ‘Maheno Shipwreck’. Dit wrak is rond 1935 aangespoeld aan de kust van Fraser Island en is in de tweede wereldoorlog nog gebombardeerd, vandaar dat er niet veel van over is. Men denkt dat over ongeveer 50 jaar er niks meer over is van het wrak. Ben ik blij dat ik hem heb gezien! Haha. Kreeg er wel een beetje het Titanic gevoel bij ;) Het was een heel groot schip en het was wel apart om het zo te zien.

Na de bezichtigingen van het wrak kwamen we onderweg twee Dingo’s tegen! Dit keer mochten we wel uit de bus en één van de Dingo’s kwam heel dichtbij. Ik heb hele mooie foto’s kunnen maken ,dus daar ben ik wel blij mee! Ik heb bewijs, haha! Eén jongen ging door zijn hurken om een foto te maken, terwijl de gids had gezegd dat niet te doen, omdat je dat je loyaliteit toont aan de Dingo. Het beest had dit dan ook direct door en ging op de jongen af. Gelukkig greep de gids in en de Dingo werd afgeschrikt. Mooi beest, maar het blijven natuurlijk wel wilde dieren. Op een gegeven moment vonden ze het genoeg en gingen ze allebei weer verder.

Vandaag was een dag met gelukkig wat meer droge periodes! Qua activiteiten vond ik de tweede dag ook een stuk leuker. Veel verschillende dingen gedaan en de gids heeft dit keer ook meer dingen verteld en uitgelegd. Top dag!

Rond vijf uur zaten we op de ferry terug naar Hervey Bay en we zijn weer netjes afgezet vlakbij ons hostel. We hebben Chinees gehaald (omdat het inmiddels bijna 7 uur was) en we hebben ’s avonds nog lekker ‘The Voice of Australia’ gekeken!

Morgen gaat de reis verder naar Surfers Paradise! 7 uurtjes in de bus, maar ik zie er niet tegen op! Komt wel goed!

Dikke kus!

Marieke

• 24 April 2012 - 15:32

Marjolijn:

joh, wat een dag.
    het leken wel 3 dagen.
    je kunt een boel zien op zo'n dag daar.
    ik zag net nog....15 dagen.....net of je gewoon 2 weken naar spanje bent ofzo.
    Klinkt goed 15 dagen.

nou ze kijken met smart uit naar je volgende verslag. leuk leuk.

dikke kus mij

• 24 April 2012 - 16:29

Tante Lien:

Wat een drukke dag weer vandaag zeg!
    Gelukkig dat het weer wat beter was dan gisteren,nou ja tussen de buien door!
    Ben je nu al weer weg uit dat mooie Hostel,of zijn jullie daar nog?
    Ben helemaal de kluts kwijt,jullie beleven nu zo veel met al die reizen...
    Ik lees net nog even dat je morgen naar surfers Paradise gaat,dus ik ben wel weer bij nu!
    Je zit dus vannacht nog in dat mooie hostel en gaat daar morgen weg....
    7 uurtjes in de bus dat is een heel eind zeg,is de laatste bestemming voor je weer naar Sydney gaat???
    Geniet nog van je laatste paar weken,voor je het weet is het 9 mei!
    Ik kijk weer ui naar je belevenis op surfers Paradise ,zal wel weer een paar dagen duren maar dan hebben we ook wat om naar uit te kijken!
    Nou Meis doe kalm aan en we lezen het wel weer!

Groetjes Tante Lien

• 25 April 2012 - 09:12

Jan Ellis En Ronja:

Hoi hoi hoi!!

Tjonge! Volgens mij zijn jullie óf van die toeristen met een kladblok onder de arm die onderweg aantekeningen maken óf jullie hebben een fantastisch geheugen! Wat goed dat je al die informatie onthoud zeg! Leuk voor ons om weer te lezen, worden wij ook iedere dag iets slimmer hihi.
    Dus in chinatown kun je ook chinees eten.. Fijn!
    Enne jullie oude kamergenootje nog gespot bij "the voice"??

Doegie!!

• 25 April 2012 - 16:19

Tante Lien :

Haaaaai,

Wat worden we verwend vandaag,weer een nieuw verslag!
    Je hebt er weer een hele reis opzitten,je zult wel afgereisd wezen na zo'n dag!
    Maar zo te lezen is het er wel gezellig....
    En een schoon hostel is ook wat waart,op dat matras na dan!!!
    Hier ga je toch met dolfijnen zwemmen??
    Deze week word het vast weer TOP....
    Nou blijf genieten en pas goed op elkaar!

Liefs Tante Lien en Ome Jan

• 25 April 2012 - 20:56

Pa En Ma:

Hallo,

Wat een goed begin in de ochtend met zo'n ontbijt.
    Pa is jaloers hij leest scrambled eggs!!!!
    Je hebt heeeeeel veel gezien vandaag.
    Had je de lenzen niet in of de bril niet op??
    Jammer dat je de 74 kleuren niet geteld hebt.
    Leuk dat je een Dingo in levende lijve hebt kunnen aanschouwen.

Dikke kus en knuffel van ons.