Fraser Island dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Fraser Island dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Fraser Island dag 1

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 April 2012 | Australië, Sydney

Nou vandaag was het zover hoor! We gaan naar Fraser Island!
Gelukkig konden we onze koffers en dergelijke in het hostel laten staan, zodat we dat niet allemaal mee hoefden te zeulen. Ik heb een tas ingepakt waar ik het twee dagen mee moet doen!

Rond tien voor half 8 stond onze beste buschauffeur al voor de deur: Jon. Hij vond dat we te laat waren (2 minuten) en stond wat te mopperen. Niet teveel aandacht aan besteed en we zijn snel de bus ingeklommen. Wij werden als eerste opgehaald en daarna duurde het nog ruim een half uur voordat we alle andere mensen hadden opgehaald van hun hostels. Daarna gingen we dan op weg naar de haven van Hervey Bay. Dit was ongeveer een kwartiertje rijden en eenmaal bij de haven aangekomen zagen we al heel wat toeristen wachten.

Veel jeeps werden ingeladen en even later gingen we dan met de ferry op weg naar Fraser Island! De vaart duurde 40 minuten, maar dat was zo voorbij. Volgens mij raken we echt gewend aan die lange afstanden hier, haha. Het weer is erg bewolkt en mistig, dat is wat minder.. maar we waren op dat moment nog erg positief.

Om ongeveer 9 uur kwamen we aan en gingen we op zoek naar onze gids: Steve. Wat een kaboutertje die man! Haha, hij was heel klein en had van die typische kabouter blosjes :) Wel een leuke man en hij heette ons van harte welkom in zijn mooie bus met 4 wheel drive. Fraser Island is echt een zandeiland; wat een hobbels in de weg! Tis maar goed dat ik niet wagenziek ben, hahaha.

De eerste stop die we maakten was bij Lake McKenzie; een groot meer dat bestaat uit alleen maar helder regenwater. Prachtig! Blijkt dat het zand daar zo fijn is, dat je je lichaam er zelfs mee kan scrubben! Dat hebben we dan ook natuurlijk uitgeprobeerd, haha! Er zwommen ook kleine visjes rond, die aan je voeten konden gaan knabbelen, net als die visjes bij de Zwaluwhoeve. Maar helaas, volgens mij vonden ze mijn voeten mooi genoeg ;) Je kunt dus gewoon naar Fraser Island gaan voor een heerlijke spa behandeling dames!

Na even lekker rondgedobberd te hebben in het meer moesten we weer terug naar de bus om op weg te gaan naar de tweede stop.
De tweede stop was bij het regenwoud. Daar kon je een wandeling maken van ongeveer 2 kilometer, maar het was wel een pittige wandeling. Het ging van hoog naar laag, dus je was een groot gedeelte van de weg aan het klimmen. Onderweg heb ik ook nog even keihard m’n teen gestoten tegen een rots.. geen pretje! Hij is op dit moment knalrood met blauw, prachtig.
Maar we hebben de wandeling uiteraard afgemaakt en het was ook wel mooi. Veel verschillende bomen, planten enz. gezien!

Na de wandeling was het tijd voor de lunch en terwijl we onderweg waren kwamen we twee Dingo’s tegen! Helaas zat ik in de bus, dus kon ik geen goede foto’s maken en we mochten ook niet uit de bus van onze Steve.. helaas. Maar wel leuk om die mooie beesten te zien :)

We hebben onze lunch in het beach resort genuttigd en deze was prima voor elkaar! De keuze was reuze! Heerlijke rijst met saté, soepje, bolletjes, etc… Lekker van genoten!

Na de lunch hebben we nog even rondgewandeld over het strand en rond half 3 ging de gids nog naar Lake Wabby. Dat is een wandeling van in totaal 5 kilometer en vrij pittig zei hij. Die-hards als we zijn gingen we natuurlijk mee (met gekneusde teen en al :P ). De wandeling was inderdaad pittig, het was namelijk door zand. Jullie weten vast hoe lastig het is om door zand te lopen en hoe zwaar het is.. nou dan is 5 kilometer best lang :P Op een gegeven moment kwamen we uit bij een enorme zandvlakte en vlakbij was dan Lake Wabby. Een mooi meer, maar niet zo mooi als Lake McKenzie, naar mijn mening. Hier heb ik nog even wat rondgekeken, terwijl Sandra en Marjet ervoor kozen om nog even in het meer rond te dobberen. Er zwommen ook ‘Catfish’ rond en een paar Engelse meiden waren als de dood voor die arme visjes. Bij elk meer waar we kwamen vroegen ze aan de gids: ‘Zijn hier haaien?? ‘Nee’ Slangen dan???? ‘Nee’. Haha.

Na de wandeling waren we wel toe aan avondeten en ook dit was weer tip top in orde! Heerlijke pizza, pasta, salades, toetjes.. hmm Ik heb heerlijk gegeten!

Na het diner zijn we nog even naar onze kamer gegaan (mooi groot en netjes, maar een beetje een ziekenhuis gevoel) en daarna zijn we nog wat gaan drinken bij de Beach Bar. Het was een leuke avond, maar we waren bekaf, dus zijn niet al te laat in ons bedje gekropen!

Vandaag was een dag met heel veel regen en veel wandelen, hopen dat het morgen wat beter wordt!

Liefs!

  • 24 April 2012 - 15:25

    Marjolijn:

    wauw word er bijna jaloers van allemaal.
    Tsjonge het avontuur word met de dag mooier.
    En wat een heerlijke lunch en diner.....water loopt je de mond in.
    Wim is naar een beurs dus wij nu ook heerlijk aan een pizza. De jongens mochten kiezen. ik las al voor dat jij ook kon kiezen uit pizza. oooh zeiden ze hebben ze dat daar ook en water? haha volgens mij hebben ze australie nog nooit op tv gezien haha
    nou hier ook veel regen maar we hopen op een warmtefrond.
    Kalm aan meis.

    dikke kus mij

  • 24 April 2012 - 16:11

    Tante Lien:

    Heeeeey Wijffie,

    S'jonge jonge wat een gereis zeg,lijkt mij wel vermoeiend!
    Maar jullie genieten er duidelijk van,en dat is heel fijn natuurlijk....
    Je ziet heel wat op z'n dag,en dan lekker eten op z'n tijd wat wil je nog meer haha....
    Wel jammer van het slechte weer,maar ja je kunt niet alles hebben!
    Nou ik ga snel naar het volgende verslag!

    Liefs Tante Lien

  • 25 April 2012 - 09:06

    Jan Ellis En Ronja:

    Heej!

    Dat is dus een goed teken dat de visjes je niet moeten, dan heb je geen eelt!! haha!
    Weten jullie wel zeker dat jullie in het goede hostel zitten en niet in een ziekenhuis??? :P

    Kuss!

  • 25 April 2012 - 20:49

    Pa En Ma:

    hey Marieke,

    Wat lees ik nu was kabouter Plop ook op het het eiland wat leuk.
    Vind je ontzettend sportief.
    En ik moet zeggen je blijft me verbazen,en dat meen ik echt!!!
    Krijg straks een heel ander persoon in huis.
    Jammer van het slechte weer.
    Maar het werd gelukkig goed gemaakt door een lekkere lunch en diner.

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 84523

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: