Lovely sunday :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Lovely sunday :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Lovely sunday :)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Februari 2012 | Australië, Sydney

Halloooo,

Nou jongens, het Mardi Gras seizoen is officieel geopend! Wat heb ik mijn ogen uitgekeken zeg!

Vanmorgen was ik om kwart voor 9 wakker en ik ben rustig opgestart. Lekker ontbeten en daarna nog even aan de slag voor school. Rond kwart voor 12 rolde Sandra ook uit bed en toen hingen we samen de stuudjes uit :) Je moet toch ook wat voor school doen hè!

Het was de hele ochtend al mooi weer, dus dat beloofde wat voor vanmiddag! Rond half 2 zijn we weggegaan van ons appartement om op weg te gaan naar de bushalte.
We stonden eerst alweer aan de verkeerde kant van de weg (we vonden het al zo raar dat onze bus niet langs kwam rijden..), maar gelukkig kwam het allemaal weer goed en zaten we even later in de bus naar Victoria park o.i.d.

Nou, dat daar wat te doen was was wel duidelijk! Wat een excentrieke mensen liepen daar rond zeg! We hebben echt onze ogen uitgekeken :P
Raymond en Marjet zaten al op ons te wachten en samen zijn we een beetje rond gaan lopen. Het was een beetje het bevrijdingsfestival gevoel, maar dat met heel veel homo's :P

Na wat rondgelopen te hebben, hebben we een mooi plekje opgezocht op het gras vlakbij het podium. Daar hebben Sandra, Marjet en ik ons EERSTE ijsje genuttigd en ja hoor, vlak daarna kwam de bewolking alweer aanzetten.. ja serieus, alweer.

Gelukkig konden we nog wel even genieten van de pracht en praal op het podium. Van alles kwam voorbij, zelfs een hondenshow (zo baasje, zo hond), waarbij het publiek moest kiezen welke hond zij het leukste vonden ;)
Helaas begon het even later te regenen en besloten we terug te gaan naar de bushalte (we hebben daar 1,5 uur gezeten, dus het viel mee). Alsof de regen nog niet genoeg was, begon het ook nog de flitsen en te onweren! Nou mensen, mijn paraplu is mijn meest waardevolle bezit op het moment :P

Maar over het algemeen was het wel erg gezellig en leuk! Raymond kwam zelfs nog een leraar tegen van school met z'n vriend? Hmm ;)
Veel gezien en er hing een hele leuke sfeer! Zie foto's hieronder :)

Na het Mardi Gras gebeuren zijn we meegegaan naar het hostel van Raymond en Marjet, want daar gingen we gezellig wat eten! We hebben samen heerlijke spaghetti gekookt en hebben die lekker opgesmikkelt :P
Na het eten hebben we afgewassen en we hebben nog Gooische vrouwen de film meegekregen van Marjet! Super leuk! Kunnen we een keer een film avondje houden :D

Na alle huishoudelijke taken besloten we nog even wat koffie te halen op de hoek van de straat. Alleen tegen de tijd dat Marjet haar koffie had (ze had als eerste besteld) was die van mij alweer koud (kreeg de koffie als eerste). Dat was dus een beetje jammer, maar goed. De koffie hebben we opgeslurpt in het park vlakbij het hostel en daar hebben we nog even gezellig gekletst.
Daarna was het alweer tijd om op de bus te stappen naar ons appartement, aangezien morgen de wekker weer om 6:15 gaat...

Kortom, een ontzettend gezellige dag gehad vandaag en voor herhaling vatbaar!
Morgen begint de 3e stageweek alweer! Jeetje wat gaat dat snel.

Nou mensen, geniet nog even van het ijs (of valt de dooi al in?) en een dikke zoen van mij!

Liefs, Marieke.

• 12 Februari 2012 - 10:47

Tante Lien:

Ha Marieke,

Wij zijn net terug uit de kerk ik dacht laat ik eens gauw kijken of Marieke al een verslag heeft gemaakt!
    En ja hoor het is al weer klaar haha.
    Dus daar hebben ze ook een homo gebeuren,ziet er heel gezellig uit echt genieten van al die mensen!
    Jullie hebben het ECHT gezellig daar samen, fijn dat het zo klikt onderling!
    De tijd vliegt voorbij, al weer de derde stage week!
    Hier gaan de schaatsen weer in het vet, de dooi valt in..
    DAt betekent natuurlijk wel kans op ijzel,
    Dus gladde wegen Brrrrrrrrr
    Nou meid tot morgen ik ga er al helemaal op rekenen....
    Voor straks Welterusten en succes morgen!

Liefs Tante Lien en
    Je Oom natuurlijk

• 12 Februari 2012 - 16:53

Jan Ellis & Ronja:

Haai Marieke!

Dat ziet er erg gezellig uit!!
    Leuke foto's :D

Fijn dat jullie zo wat sfeer kunnen proeven in Sydney!! :D

Groetjes en we kijken uit naar je volgende verslag.. Topper!!

• 12 Februari 2012 - 17:21

Pa En Ma:

Goedemorgen Marieke,

Nou nou jullie hebben echt weekend.
    Uitgaan,koffie en ijshet kan niet op.
    Maar nu is de feestvreugde weer voorbij voor een week en moet er weer gestudeerd worden.
    Gelukkig hebben jullie er veel plezier en zin in.

Jammer dat de treinen in Sydney ook niet de 100 % klanttevredenheid haalt.
    Maar gelukkig heeft NS bussen als joker om in te zetten.
    Eigenlijk ziter dus geen verschil in of je nou hier of daar met het openbaar vervoer reist.

Hopelijk gaat het volgende avontuur wat vlotter wat vervoer betreft.
    Jullie zullen vast al wel weer plannen hebben voor komend weekeinde,hahaha

Hier is het verder rustig,buiten het nieuws natuurlijk van Whitney Housten.
    Maar dat zal bij jullie ook wel groot nieuws zijn.

Morgen ga ik eens even bij ome Bennie kijken hoe het daar is.
    Zien of er nog wat te soppen of te poetsen valt.
    Uiteraard samen met tante Lineke en tante Hennie en onze koffiegasten Marjolijn ,Ellis en Ronja.
    Natuurlijk tante Hennie even bij praten over jou.
    Ja ze heeft een nieuwe keuken en heeft al in het aanrechtkastje gekeken maar geen internetverbinding gevonden,hahaha

Nou tot zover Zwolle weer.
    Heel veel liefs van pa en ma

• 12 Februari 2012 - 18:12

Marjolijn:

Heej moppie,

Klinkt weer super.
    en na 22 dagen....je 1e ijsje....zal gesmaakt hebben denk ik.
    Hebben ze daar ook gewoon vanille,aardbei en mokka?
    De schaatsen gaan voorlopig het vet in.
    Geen schaats-trainingen meer dus op zoek naar een nieuw tijdverdrijf.
    Maar....gelukkig.....elke morgen jouw verslag. Altijd weer leuk om te lezen en o o o wat verslavend.
    Tot morgen.

Hele dikke smok mij

• 12 Februari 2012 - 21:25

Fancy:

Wat dooi...??? Het heeft vandaag weer wat gesneeuwd en het vriest nog steeds hoor.. Heerlijk...
    Weer een leuk verhaal.. Succes weer de komende stageweek!!