Vandaag m'n tweede les gegeven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Vandaag m'n tweede les gegeven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Vandaag m'n tweede les gegeven!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Februari 2012 | Australië, Sydney

En het ging... redelijk :P Hahah, vertel er later in het verslag wat meer over.

Vanmorgen toen ik op stage kwam heb ik gelijk alles klaargezet voor mijn les, zodat ik dat later niet meer hoefde te doen. Mijn mentor heeft mijn lesvoorbereiding gecheckt op spelling en daarna gingen we samen naar beneden om de 'girls' op te halen.

Na het gebruikelijke gestamp en morning tea, was het dan eindelijk tijd voor mijn les! Nou ik heb wel peentjes zitten zweten hoor! Jeetje wat een wiskundige termen kwamen er voorbij. Mijn mentor moest even bijspringen, aangezien het erg belangrijk was dat ze het goed doorhadden (tja, die ouders betalen niet voor niets 26.000 dollar per jaar).
Maar over het algemeen was mijn mentor wel tevreden, dus dat is mooi!
Ze vond het wel vervelend voor me dat ze in moest haken, maar ik gaf aan dat ik dat juist wel fijn vond. Ik wil namelijk niet de schuldige zijn als de dametjes een onvoldoende scoren op hun toetsen, haha.

Volgende week mag ik mijn eerste art les geven, daar heb ik wel heel veel zin in! Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden! Heb twee lessen bedacht rond Picasso en Mondriaan en de derde les mogen ze zelf een soort 'schilderij' maken door middel van verschillende technieken. Ben benieuwd!

Oja, vanmiddag rond een uurtje of half 3, hadden we een lock-in. Wij zaten rustig ons toneelstukje door te nemen (te schattig! Ik ga kijken of ik het kan filmen morgen!)
Maar goed, terug naar de lock-in. Hier in Australië hebben ze dus de gebruikelijke brandoefeningen, maar ook oefeningen voor als er een orkaan is of als er één of andere gek de school binnen komt met een pistool o.i.d.
Er klonk een bel en daarna werd onze deur op slot gedraaid. We moesten achter een schot kruipen met z'n allen (een soort verstoppertje spelen) en we mochten er niet achter vandaan komen. Na 5 a 10 minuten was het klaar en mochten we weer tevoorschijn komen. Nou, dat was me weer een bijzondere belevenis :)

Als laatste hadden de kids art, dus moesten alle kinderen naar de artroom worden gebracht. Mijn mentor en ik hebben alle etuis (grote a4 etuis) ingepakt voor de kinderen en daarna was het mijn taak om ervoor te zorgen dat alle meiden hun naam zouden schrijven op een teddybeer voor hun klasgenootje. Dit klasgenootje gaat van school af, i.v.m. de roddelpers over haar vader.
Hij is een grote baas van een gokhal en wordt beschuldigt van aanranding/verkrachting. Dus de familie gaat verhuizen naar een ander land. (Ja je maakt wat mee hier!)
Wel jammer, want het is echt een schat van een meid! We houden er nu nog maar 19 over!

Na art waren de meisjes aardig moe, dus het is maar goed dat ze daarna naar huis gingen.
Oja, mijn mentor heeft liever niet meer dat ik handjes vasthoud tijdens het lopen in de rij, want dat zorgt voor teveel onrust.
Dus toen een leerling mijn hand wilde vasthouden moest ik zeggen dat de juf dat niet goed vond. Toen zei ze: 'Why? Is she jaleous?'
Wel een leuke opmerking ;)

Verder heb ik niet veel meer te melden. Morgen nog een onderzoeksdagje te gaan en dan hebben we alweer weekend! Hoera, hoera!
Tijdens Assembly mogen we weer verder met onze inburgeringscursus, haha :)

Nou allemaal, geniet van jullie dag! Ik ga zo lekker slapen!

Dikke zoen van mij :D

  • 15 Februari 2012 - 11:19

    Pa En Ma:

    Goedemorgen Marieke,

    Nou je kunt dus tevreden zijn over je les.
    En inderdaad dat ze even bijsprong is logische,je mag wat verwachten voor dat schoolgeld!!
    Ben zooooo blij dat jij hier de PABO doet en niet in Australië op school zit.
    Dan had ik dus echt een baantje moeten zoeken en folders lopen.
    En Pa ook nog een baantje erbij zoeken.
    Daar kom ik zo niet aan toe,iewww

    De brandoefening daar is wel beter als op de PABO,je mag tenminste binnen blijven.
    Misschien nog een idee om dat hier ook zo te doen.

    Je gaat de kinderen dus vertellen over kunst,nou dat is jou wel toevertrouwd .
    Hebben de kinderen daar de woensdagmiddag niet vrij??
    Kunnen ze ook eens met vriendinnetjes spelen.

    Succes met de boel te onderzoeken.

    Dikke kus en knuffel van ons


  • 15 Februari 2012 - 11:53

    Marieke Van Gelder:

    Hee mams,

    Nee de middagen vrij kennen ze hier niet, zelfs niet bij de kleuters ;)
    Na school hebben ze vaak nog extra activiteiten als zwemmen, voetbal, muziekles, tennis, etc. Dus waar wil jij nog tijd vandaag halen om met vriendinnetjes te spelen?!?!

    Xx

  • 15 Februari 2012 - 12:09

    Tante Lien:

    Hoi Meis

    Ik dacht ze komt vandaag niet meer!
    Je kunt ook een keer geen tijd hebben toch,is helemaal niet erg maar voor ons verslaafden wel een domper hahaha
    Mooi dat je les weer goed gegaan is,nou ja. Op een kleine ingreep na dan,helemaal niet erg!
    Wat grappige calamiteiten actie heel anders dan hier.
    Dat meisje heeft vast gelijk dat de mentor jaloers is haha
    Veel succes met de Assembly morgen!

    Gr. En een kus Tante lien

  • 15 Februari 2012 - 12:31

    Jan Ellis En Ronja:

    Hai hai!

    Wat een spannend verhaal!
    Achter een scherm zitten wachten en dan..? Hopen dat ze jullie niet vinden?? haha! Nou gelukkig was het maar een oefening :D

    Oja en dat schoolgeld is natuurlijk belachelijk!! Maar goed, dan hebben ze wel hun hele kleine meisjes leven lekker veel geleerd en gestudeerd en niet hun tijd verdaan aan SPELEN! Wat ja dat is zonde van je tijd!

    Juf Marieke weer hoor, die probeert gezelligheid in de groep te gooien, nou mooi niet dus.. haha!

    Veel plezier morgen!!

  • 15 Februari 2012 - 18:57

    Marjolijn En De Rest:

    Haaidiehaai,

    Zo, wat een verhaal weer.
    Voor z'n ingreep hoef je je niet te schamen. Leer je alleen maar van.
    Tsjonge wat een geld. Hier klagen de ouders al als ze 15,00 euro per jaar per kind moeten betalen. Pffff ik waardeer het steeds meer dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid. Bedankt pa en ma.
    Nou wat een oefening zeg....ik vind het bijna eng.
    Achter een schot, deur op slot, BRrr
    Maar goed zal ergens goed voor zijn.
    Nou mop.....we kijken weer uit naar morgen.
    Kalmpjes aan. Dikke dikke smok .....mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 84420

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: