Botanic garden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Botanic garden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Botanic garden

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Februari 2012 | Australië, Sydney

Nou dat uitslapen doet goed zeg!! Wat heerlijk om je 's ochtends nog een keer om te kunnen draaien :D

Ik ben om 9 uur uit bed gerold en ben lekker rustig opgestart. Sandra en ik willen graag na stage gaan reizen naar Brisbane en omgeving, dus het leek me een goed idee om alvast wat dingen op te gaan zoeken. Even later kwam ook Sandra erbij zitten en de voorlopige conclusie is: We weten wel wat we nog allemaal willen zien, maar niet wat het handigste is qua vervoer en verblijf. Dus ja ;)

Aangezien de zon scheen vandaag zijn we er ook nog maar even op uit gegaan. We hebben de gratis shuttle (ja GRATIS!) genomen naar Circular Quay en hebben daar weer heerlijk rondgelopen en zijn uiteindelijk ergens in de botanische tuin neergeploft. Handdoekje uitgespreid, insmeren en zonnen maar! Helaas kwam er na zo'n half uurtje/drie kwartier weer bewolking aan *zucht* en besloten we maar een rondje te lopen in de tuin.
Achteraf een goede keus, want we zagen echt veel meer mooie planten en dieren dan toen we er voor het eerst waren! Mooie vlinders, papegaaien, vleerhonden, maar ook griezelig grote spinnen en kakkerlakken...

Rond vier uur besloten we weer terug te gaan naar huis, aangezien we ook nog wat boodschappen wilden doen. En wat bleek nou dames en heren, daar vlakbij het metro station (aangezien de shuttle bussen maar reden tot half 4 's middags) was een heel leuk winkeltje met hoedjes! En jaja, Marieke heeft eindelijk haar hoedje gekocht! Echt super leuk! (al zeg ik het zelf ;) )

Afijn, we hebben boodschappen gedaan, gekookt, afgewassen en nu zitten we weer lekker op de bank. Vanavond lekker een filmpje kijken!

Dikke zoen van mij!

• 17 Februari 2012 - 08:35

Marianne V/d Berg:

Heey Marieke,

Leuk al die verhalen te lezen,
    Dit is toch super dat je dit allemaal mee maakt. Blijf vooral genieten van al het moois.
    Want voor je het weet ben je weer thuis.
    En die regen kennen we hier ook al de hele week.
    Groeten van uut Hasselt

• 17 Februari 2012 - 10:34

Jan Ellis & Ronja:

Ojee wat zien we daar...?
    Marieke met een hoedje!! Staat leuk! Goed gedaan :D
    Jullie hebben duidelijk weer heerlijk cultuurgesnoven en lekker genoten van jullie vrije dag!
    Het klinkt allemaal wel heel relaxed, zijn ze daar allemaal zo? Of is het net zo'n gehaaste wereld als hier..?

Groetjes en tot horens!

• 17 Februari 2012 - 11:20

Marjolijn:

haai,

ik zie dat ellis ook weer thuis is. We troffen elkaar vanmorgen bij de glasbak. Even onze hobby "verbergen" haha
    Nee grapje.
    Uitslapen...wat klinkt dat heerlijk.
    Ik merk in 1x dat ik aan vakantie toe ben haha.
    Hebben "jouw meisjes" ook wel vakantie zo meteen? Over een week hebben wij hier voorjaarsvakantie. en jullie????
    Wat een leuke foto's weer. best wel grappig he zo'n tuin.
    Leuk hoor dat hoedje. Eindelijk.....
    Nu dan de zon nog.
    Wat hebben we gegeten vandaag? Dat miste in in t verslag haha.
    Geniet nog even van je vrije dag.

Groetjes mij

• 17 Februari 2012 - 12:56

Hello Babe

How are you to day??
    Ja ik kan ook een beetje Engels, of het goed is is vraag twee haha
    Jullie hebben dus weer een leuke dag gehad, en vanmorgen lekker uitgeslapen wat wil je nog meer!
    Mooie foto's trouwens echt mooi daar!
    Het hoedje staat je leuk,is het toch nog goed gekomen haha
    Laat de zon nu maar komen, jij kunt hem nu hebben!

• 17 Februari 2012 - 12:59

Tante Lien:

Ging weer te snel en weg was ie haha
    Nou ik zou zeggen tot morgen maar weer,geniet van je vrije weekend!

xxxxxxxxx jes Tante Lien

• 17 Februari 2012 - 21:05

Pa En Ma:

Hoiiii,

Dus jullie zijn helemaal aan het bijkomen,heerlijk.
    Want voor je het weet is het maandagochtend.
    Echt studenten want zelfs een gratis shuttle hebben jullie ontdekt.
    Dus deze poging naar het park zonder paraplu.
    Wel een heel apart idee dat die beesten zo los vliegen in een openbaar park.
    Kunnen ze die scheve boom niet beter omzagen en opstoken in de kachel.
    Maar ben eindelijk gerustgesteld nu je een hoedje hebt.
    Moet je hem niet vergeten mee te nemen.
    En wat beleven jullie nu weer?
    Illegaliteit in het huis.
    Nou zo'n stapelbed stop je ook niet even in de kast,haha
    Wat een toestanden daar.
    Ben benieuwd of het allemaal met een sisser afloopt.
    Is het nieuws(ski ongeluk) van prins friso ook bij jullie op tv geweest.
    Zo ik stop weer.
    Veel plezier vandaag en tot morgen.
    Dikke kus en knuffel van ons.

• 17 Februari 2012 - 22:38

Marieke Van Gelder:

@ Ellis: Australiërs zijn heel relaxt en totaal niet gehaast!! In metrostations enzo wordt niet gedrongen en het motto is hier: 'no worries' ;)

@ Marjolijn: Mijn 'meisjes' krijgen 4 april vakantie en dan 2 weken!! Dus vakantie kennen ze gelukkig wel hier! Dan stopt ook mijn stage trouwens. We hebben gisteren wortels gegeten! Oerhollandse pot weer! De keuze in groentes is hier wel wat minder, dus dat is wel jammer :)

@Tante Lien: Hahah dat Engels was fantastisch hoor! Je spreekt een aardig woordje over de grens :P

@Pa & ma: Nee het ongeluk is niet op tv geweest.. te onbelangrijk denk ik, haha :P

• 18 Februari 2012 - 18:38

Heeeeey Marieke,

Ik heb je gemist meid vandaag,heb verschillende keren gekeken hoe verslaafd haha
    Maar moet kunnen hè,een dag over slaan!
    Hoop toch dat je morgen weer een verslag schrijft, vind het zooo leuuuuuuk....
    Jij komt zowat je bed al weer uit,wij moeten nog op visite haha
    Nou meisi een fijne dag vandaag,hoop gauw wat van je te horen!

Knuffel Tante Lien

• 18 Februari 2012 - 21:22

Marjolijn:

Heej,

Ben compleet van slag....geen verslag.
    Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
    We horen je vast gauw weer.

Dikke kus, mij