Stagedag nummer 24 :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Stagedag nummer 24 :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Stagedag nummer 24 :)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Maart 2012 | Australië, Sydney

Zo het laatste dagje van de week alweer! Hoe heerlijk is dat?! :D

Vanmorgen deed ik mijn ogen open en ik hoorde het gekletter van de regen al. Oef.. dat is altijd moeilijk uit bed komen ;) Het ging aardig tekeer en toen we naar buiten stapten viel m'n mond open: De straat stond blank. Een gedeelte van de stoep stond onder water en langs de stoep was een sterke stroming. We moesten oversteken (en ik wilde dat snel doen) en ja hoor, Marieke verloor haar slipper. Die natuurlijk direct werd meegevoerd door de stroming. Dus ik als een gek (bepakt en bezakt met twee tassen) achter m'n slipper aan. Gelukkig had ik hem nog net op tijd te pakken, maar toen floepte m'n andere slipper ook uit! Aah... wat een rot ochtend :(

Gelukkig kwamen we redelijk goed aan op stage (alleen nat tot aan de knieën) en waren we voorlopig 'veilig'. Het scheelt dat de metro grotendeels bovenlangs gaat (dus boven de wegen/over bruggen), dus die reden gewoon!
Half 9 kwamen we aan op stage en ik kon direct door naar m'n klasje, want ik had beloofd te helpen lezen! Dat is vanaf vandaag gestart: Lezen in niveau groepjes! Jaja, zelfs dat doen ze hier ook! :D Ik heb het beste groepje (niet zo gek natuurlijk, aangezien mijn Engels ook niet perfect is). Soms was er een moeilijk woord, maar de kids corrigeerden elkaar grotendeels en ik had er eigenlijk geen werk mee, hahahaha.

Het lezen duurde een half uurtje en daarna moesten Sandra en ik ons klaar maken voor de assembly. Die moesten we ook weer inkorten, aangezien we maar 2 minuten hadden dit keer. Tjonge jonge! Dus maar 2 filmpjes kunnen laten zien over schaatsen en fietsen in Nederland. Vooral het filmpje over fietsen vonden ze geweldig: Al die fietsen in het fietsenrek bij het station, alle kinderen op de fiets..
Wat ze ook bijzonder vonden is dat Nederlanders geen helm op hoeven tijdens het fietsen :)
Onze geliefde headmistress was er ook vandaag, maar ze zat de hele tijd met haar telefoon te spelen, foei toch! Moet dat een voorbeeld zijn voor de school? Tsk tsk :P

We hebben vele collega's enthousiast gemaakt en ze willen nu allemaal op bezoek komen. We hebben gezegd dat we ze dan wel een rondleiding zouden geven ;)

Na assembly had ik dan eindelijk tijd om wat voor m'n onderzoek te doen. Ik ben niet echt opgeschoten, maar Sandra en ik hebben wel veel kunnen doen voor ons gezamenlijke onderzoek. Dus dat is mooi :)

Het was de hele dag door wat fris en het bleef maar door regenen, pas 's avonds klaarde het wat op. Oja, enne ik was vandaag m'n lunch weer vergeten... Dit was een dure week voor mij, hahaha.

We heben heerlijke 'wraks' gegeten (of voor de Nederlands sprekenden onder ons: wraps). Heerlijk gehakt, kidney bonen, mais en een soort mixje erdoor! Alsof er een engeltje over je tong piest, echt waar ;)

Nu zit ik nog wat gezellig te kletsen met m'n huisgenootjes, terwijl Sandra alweer ligt te snurken. Zij gaat morgen naar stage, omdat haar klas een picknick heeft! Leuk leuk! Dus ik moet maar even gaan bedenken wat ik ga doen als ik morgen home alone ben!

Dit was het weer voor vandaag, over en sluiten!

Dikke knuf & kus

Marieke

  • 08 Maart 2012 - 12:26

    Tante Lien:

    Het is echt noodweer bij jullie zeg!
    En was je zowat je slippers kwijt, waar zo lang naar gezocht hebt gelukkig is dat goed gegaan haha..
    Kon je wel een beetje droog thuis komen!
    Wel 2 minuten voor Assemby, dat jullie nog 2 filmpjes hebben kunnen laten dat vind ik knap haha...
    Weer je lunch vergeten,was dat perongelijk of bij voorbedachte rade haha
    Er heerst een ware spinnen plaag in een deel van SYdney las ik op internet,is dat ook bij jullie Brrrrr?
    Home alone morgen, je zit een beetje ver weg anders kwam ik morgen een bakkie doen haha
    Nou meid zie dat je morgen de dag door komt, voor je het weet is Sandra er weer!

    Lots of love en een knuf TanteLien

  • 08 Maart 2012 - 12:27

    Fancy:

    Heej meid..
    Was nog wel benieuwd naar die blanke straat daar, maar geen fotootje??
    Wel vervelend, hopen dat het weer snel weer opknapt...
    Morgen lekker genieten van je rustige dagje.. Lekker bijkomen..

  • 08 Maart 2012 - 12:40

    Jan Ellis En Ronja:

    Haai!

    Morgen is het mooi weer zie ik, dus bikini aan en pootje baden op de stoeprand! Leuk! Kunnen we hier niet haha!

    En dat gehuppel achter je slipper aan hahahahaa! dat hadden we wel willen zien! Heeft Sandra niet in haar broek gepiest van het lachen? haha!

    Natuurlijk hoeven wij geen helm op met fietsen.. Tjonge wij zijn profs! ;)

    Laat maar komen die Australiërs! Goed voor onze economie, die vinden alles hier toch heel goedkoop! hihi.

    Kuss! We love you!
    XxX

  • 08 Maart 2012 - 14:35

    Marjolijn:

    Nou maak ons gek met dat recept van die overheerlijke wraks. o nee jullie noemen ze wraps haha. Klinkt allemaal verrukkelijk.
    Dus bijna die mooi slipper pleiten. ik had dat wel willen zien haha,
    Hopelijk hebben jullie de meeste regen gehad nu en kunnen jullie de bikini weer uit vet halen.
    Wel balen voor sandra dat ze morgen wel heen moet. Zal ook wel weer heel leuk zijn. kun je lekker uitslapen en wat dingetjes voor jezelf doen en natuurlijk even contact zoeken met de hollanders.
    Tsjonge word wel weer tijd dat je thuis komt om te wordfeuden. alweer die lunch vergeten. die hersens zijn dat niet meer gewent haha.
    Nou geniet van je weekend. tis je gegunt. oja ben tot de conclussie gekomen dat je toch beter met het vliegtuig terug kunt komen. zwemmend en met de boot is geen optie., Misschien snap je t niet maar kijk dan even op hyves.

    dikke kus mij

  • 08 Maart 2012 - 19:40

    Pa En Ma:

    Hoihoi,

    Ach je lijkt Kevin wel van home alone.
    Ja net als Fancy wil ik natuurlijk ook wel foto's zien van al dat water bij jou in de straat.
    Echt weer zo'n Nina moment met die slipper,haha.
    En moest je hier om lachen??
    Of viel er niets te lachen toen je achter je dure slipper aan moest.

    Nou,nou wel twee minuten,hoe krijgen ze het over hun lippen.
    Dan kon je net even welkom heten en afscheid nemen.

    Dus ze zijn enthousiast over ons kikkerlandje.
    Nou ik heb nog wel een kamer te huur tegen australiëse prijzen.

    Nou geniet van de rust en voor je het weet zit iedereen weer op de bank.
    Of heb je de bikini al aan en ben je op weg naar het strand?

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 08 Maart 2012 - 23:52

    Marieke Van Gelder:

    @Tante: Het water is gelukkig weer weggelopen hier, dus das mooi! Er komt wel wat ongedierte binnen als het slecht weer is, maar gelukkig zijn het maar een paar extra kakkerlakken en spinnen ;)

    @Fanc: Ik zal speciaal voor jou een foto uploaden, ok ? ;D

    @El: Sandra rende als een gek door naar de overkant, om een afdakje te zoeken :P Dus ik, IEUWWW zelf achter m'n slippers aan. Nou je had t moeten zien en jij zou ook in je broek piesen van het lachen.

    @Marjo: Heb de spinnewebben van de bikini afgehaald, die kan morgen weer gebruikt worden! Want daan gaan we naar t strand :)
    Enne, dat van Hyves snap ik even niet? Heb wel gekeken, maar ik weet niet waarnaar ik moet zoeken :P

    @Ma; Ja ik plof weer snel bij jullie op de bank, nog maar 61 dagen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 84462

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: