Hiep hoera! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Hiep hoera! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Hiep hoera!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 April 2012 | Australië, Cairns

Hiep hiep hoera! Sandra is 21 jaar!!! :D Van harte gefeliciteerd meid!! Officieel volwassen! (niet dat dat te merken is ;) )

Ik werd rond 7 uur wakker en zag dat Sandra nog half lag te slapen. Ik heb toen slingers en feesthoedjes gepakt. Met de slingers heb ik Sandra’s bed versierd en op het moment dat de wekker afging begon ik uitbundig ‘happy birthday’ te zingen. Tja, en dat ’s ochtends vroeg.. je kunt je denk ik wel voorstellen hoe dat geklonken moest hebben, haha. Daarna natuurlijk kado tijd! Ik heb Sandra een boekje gegeven over kunst maken met kinderen en een portemonnee van Australië. Die vond ze al heel lang leuk en die heb ik toen stiekem gekocht toen ze niet keek, haha.

We hebben ons snel aangekleed en zijn toen naar beneden gegaan, waar Marjet al op ons zat te wachten. We hebben lekker ontbeten en daarna gingen we op weg naar de winkel van de onderwaterfoto’s, want die troela fotograve heeft één verkeerde foto op m’n cd gezet. Heb een foto van Sandra erop staan, terwijl ik er toch echt één van mezelf had besteld. Nou ja, wij dus naar die winkel en heb m’n cd daar achter gelaten. Hij zou t allemaal voor elkaar maken en ik moet morgen terug komen. Fijn.. het is ook maar een half uur lopen naar het centrum en die regen maakt het alleen maar beter!

Na de duikwinkel zijn we naar het station gelopen, want vandaag gingen we met de ‘Scenic Railway’! Oftewel, een hele oude trein die van Cairns naar Kuranda gaat. Op het station hebben we kaartjes gekocht en toen stapten we in de trein. Nou het is inderdaad een ontzettend oud ding zeg! Maar wel erg leuk!! Ze draaiden een leuk Australisch, country muziekje en tien minuten later gingen we dan op pad!

We kwamen van alles tegen onderweg qua uitzicht. Echt super mooi uitzicht, omdat we omhoog gingen de bergen in. Onderweg kregen we telkens uitleg over de omgeving, maar ook over de trein en het spoor zelf. Het heeft jaren geduurd voordat het spoor af was en er zitten 15 tunnels in, 50 bruggetjes etc. etc. De trein kraakte wel wat en af en toe gingen we zo vlak langs de afgrond dat het soms wel even eng was, maar goed! We hebben het overleefd zullen we maar zeggen, hihi.

Het mooiste van de rit was toch wel de 200 meter hoge waterval! Echt supermooi en de trein ging er vlak langsheen. We konden dus mooie foto’s maken! De rit duurde in totaal 2 uur en we waren toen wel blij dat we de trein uit mochten. Kuranda leek op het eerste gezicht echt op een schattig dorpje. Het was erg mooi met allerlei verschillende bomen en houten bruggetjes.

We moesten de weg volgen naar de stad en daar vonden we allerlei kleine winkeltjes en restaurantjes. Eerst hebben we wat geluncht bij een leuk, vrolijk gekleurd tentje. Ik heb een heerlijke mediterean panini gehad! Overheerlijk met avocado, salade, tomaat en salami. Ontzettend van genoten uiteraard :)

Daarna hebben we nog wat rondgesnuffeld bij wat winkeltjes en bij één winkeltje heb ik nog een enkelbandje gekocht. Een hele leuke met een blauwe steen! Iedereen in Australië draagt bijna zo’n ding, dus ik kan natuurlijk niet achterblijven, haha.

We hebben zo’n beetje alle marktjes afgesnuffeld en daarna hadden we nog bijna 1,5 uur over voordat onze trein weer vertrok naar Cairns. Marjet en Sandra wilden graag nog de ‘river walk’ doen, dus gingen we de kant van de rivier op. Beetje jammer dat de voetpaden veranderd waren in een modderpoel… Sop sop sop sop… wauw wat een prachtige wandeling in de stromende regen! ;)

Op een gegeven moment zijn we maar omgedraaid en zijn we weer richting het station gelopen. Daar hebben we genoten van een ‘fresh fruit sundae’ (vers fruit met vanille ijs) en die was me toch een partij lekker! Nog even lekker gerelaxed en daarna was het alweer tijd om in de trein naar huis te stappen.

Weer een ritje van 2 uur en toen ik op een gegeven moment om me heen keek lagen mijn lieve reisgenootjes alweer knock-out in de coupé, haha. Moe van een drukke dag! Terug in Cairns hebben we een leuk tentje opgezocht en daar hebben we lekker gegeten. Ik heb een heerlijke kip schnitzel gehad met kaas en tomaat + salade en patatjes. Daarbij kregen we ook nog een gratis wijntje! Potverdorie! En dat allemaal voor het luttele bedrag van 12 dollar! ;) Het kan dus wel goedkoop hier!

Uiteraard goot de regen nog steeds naar beneden en moesten we weer door de regen terug lopen naar ons hostel. Weer 30 minuten plezier, maar daarna waren we gelukkig weer thuis. Net hebben we de was in de wasmachine gegooid en nu zitten we bij het zwembad lekker te relaxen (onder het afdakje hoor ;) ) Ik ga zo maar eens verder lezen in m’n boek!

Nou lieverds, rustig aan!

Xx Marieke

  • 17 April 2012 - 11:19

    Marjolijn:

    Heej meis,

    Nou leuk leuk weer je verhaal.
    had er ook zo opgehoopt vandaag weer iets te horen.
    en ja hoor daar was ie dan.
    Nou leuk hoor met zo'n oude trein op pad. Blij dat je weer thuis was haha.
    En wat leuk dat je het bed van sandra hebt kunnen versieren en neeeee. ik wil je lied niet horen op zo'n vroegte haha
    Wat een vitamientje nemen jullie tot je nu. goed bezig zo en ja van 12 dollar kunnen we niets zeggen natuurlijk. leuk leuk,
    Nou we gaan gauw je andere verslag lezen, zag dat die ook binnen was, kan nog net voor de high tea. mn buuf is jarig en ze geeft voor de buurvrouwen een high tea en ik lust geen tea,,,,,bleeh nu hopen dat ze koffie heeft anders neem ik...uhmm...lekker watertje denk ik haha

    tot gauw snoessie

    dikke kus mij

  • 17 April 2012 - 19:07

    Tante Lien:

    Heeeeey lieverd,

    Wat fijn weer wat van je te horen!
    Weer een hele belevenis zeg!
    Dus ze hebben je slingers en feesthoedjes niet afgepakt bij de douane,gelukkig maar had je toch nog wat haha....
    Leuk dat je die portemonnee stiekem hebt kunnen kopen!
    Nou meid ik ga gauw je andere verhaal lezen!
    Doen jullie voorzichtig aan!

    Dikke kus Tante Lieno

  • 17 April 2012 - 20:53

    Paul En Hetty:

    Hier dan toch een berichtje van ons want we vinden het natuurlijk fantastisch dat je Sandra een feestelijke wake - up hebt bezorgd. De neiging om ook in Zwolle slingers op te hangen konden we nog net onderdrukken. Bedankt Marieke en groeten aan Sandra en Marjet!!

  • 18 April 2012 - 10:07

    Jan Ellis En Ronja:

    Haai!!
    Iets later dan je gewend bent.. Maar ik was gisteren zoooooooooooooo moe na de Zwaluwhoeve.. :P haha!
    Maar nu weer fris en fruitig je verslag gelezen. Heel leuk dat je de boel versieds hebt voor Sandra, was wel verrast zeker!!

    We slaan snel de bladzijde om naar je volgende verslag!

  • 19 April 2012 - 21:26

    Pa En Ma:

    Joehoe!!!!

    Ben ook iets later want ook ik was zenn net als je zuster.
    Maar je hebt de verjaardag van Sandra goed gevierd.
    Je hebt iedereen vertegenwoordigd.
    Doe je niet ieder jaar een verjaardag vieren in australië.
    Ze zal het ook niet gauw vergeten.
    Jammer dat je de confettie creacker niet had.
    Maar met de hoedjes,slingers en kaarsjes was het toch nog een succes.
    En vond ze de cadeaus leuk van jou??
    Dus de treinreis was leuk.
    De trein mag dus weleens een onderhoudsbeurd hebben als ik dat zo lees.
    Hebben jullie al een zaag aangeschaft,je weet maar nooit of er nog een boom omvalt.
    De koffer wordt steeds voller paraplu's,boeken,zagen etc.
    Je bent al een echte aussie
    Hopelijk komt het mooie weer eraan.

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 84418

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: